יום שני, 29 ביוני 2009

לארי בראון ורוטציות הגנתיות

אחד הקטעים המצחיקים בדראפט האחרון היו שריקות הבוז של אוהדי הניקס בגארדן כשקולו של לארי בראון נשמע באולם. אוהדי הניקס הראו זיכרון משובח כשלא שכחו לבראון את הכישלון עם הקבוצה המקומית.

בראון מאמן כיום את הבובקאטס והוא דוגל בקבוצתו לטפל ברוטציה זהה כל הזמן. לא משנה אם מדובר בטראפ או בחסימה, הרוטציות ישארו זהות. הנה תשובתו של לארי בראון על השאלה "למה אתה מתכוון כשאתה אומר רוטציות זהות?".

Answer: Don’t rotate Big to Big. The positions 1-5 of the defensive players involved are irrelevant. We form 2 interceptors and a goal tender through the rotation. An example of a full rotation because of a ballscreen is shown. The teaching of this is consistent and the same from day one. Because of this, the players are interchangeable and accountable. The nearest defender rotates when a trap happens. When 'downing' a ballscreen, the nearest defender would rotate to the screener after the screen is set. Our defense treats all rotations the same. The closest man
rotates.


ההתקפה מבצעת חסימה, ההגנה שולחת את השחקן לטראפ בפינה.

שחקנים מספר 2,4 בטראפ על השחקן עם הכדור בפינה, השחקן הנחסם מעביר את הכדור לשחקן החוסם, וכאן מתחילות הרוטציות ההגנתיות כששחקן מספר 3 יוצא אל שחקן מס' 4.

שומר מס'1 יוצא מהר אל נתיב המסירה הראשון ומבצע רוטציה אל שחקן מס'3. שומר מס' 4 חוזר לוויק סייד ושומר את שחקן מס'1 הפנוי.

קצת מאד קבוצות מתאימות בשביל שימוש ברוטציות האלו, כדי שזה יעבוד טוב, צריכה הקבוצה הרכבים עם שחקנים דומים בכישורים ובנתונים. בקבוצה ה"מסורתית" עם הגבוהים האייטיים והגארדים הקטנים, הרוטציות הללו יצרו מיס-מצ'ים שיובילו לסלים קלים כשיפגשו בהתקפה אינטלגנטית וסבלנית. מצד שני, רוטציה זהה תמנע בילבולים הגנתיים ותקטין את ה"פשאלות" ברוטציה שיוצא לראות פעמים רבות.

אין תגובות: